Napoca Rally Academy a avut un raliu foarte bun la Iași, chiar dacă obiectivele inițiale n-au fost atinse de toate cele șase echipaje înscrise. În competiția rezervată echipelor, gruparea din Cluj-Napoca s-a impus, apropiindu-se și mai mult de titlul național în 2017, care se va decide odată cu ultima rundă a Campionatului Național de Raliuri al României, Raliul Sibiului, ce se va desfășura la începutul lunii octombrie.
Simone Tempestini a luat startul la Iași la bordul unui Peugeot 208 T16, un automobil în configurație R5, care nu s-a ridicat, însă, la nivelul așteptărilor Campionului Național din 2015 și 2016. Mai multe probleme de ordin tehnic l-au sâcâit pe juniorul NRA încă de la începutul raliului, cea mai supărătoare pe macadam fiind funcționarea necorespunzătoare a sistemului de tracțiune integrală (diferențialul central nu distribuia cuplu motor și către puntea spate, mașina comportându-se în multe situații ca una cu tracțiune pe o singură punte), care, la pachet cu momente de pierdere de putere, l-au pus pe Simone în situația de a se „lupta” cu arme inegale la vârf. El a fost secondat la această etapă de navigatorul italian Daniele Mangiarotti, aflat pentru prima dată în România și care a reușit prima victorie de etapă într-un Campionat Național.
„Sunt mulțumit că, până la urmă, am reușit să termin pe locul 1, după mai multe provocări, unele pe care le anticipam, dar unele apărute din senin. Mașina m-a dezamăgit și m-a privat de o evoluție mai bună. Este o plăcere pentru mine de fiecare dată să iau startul la Iași, chiar dacă anul acesta nu am fost complet mulțumit de organizare, dar îmi dau seama că este greu să menții standardele de la an la an. Sunt fericit că am reușit să fiu primul de la început până la sfârșit, chiar dacă uneori ritmul nu a fost cel mai ridicat posibil, doar din cauza mașinii. A fost un raliu în care am încercat interacțiunea cu un nou copilot, pentru că în momentul de față suntem în căutarea unui navigator pentru sezonul 2018”, a declarat Simone Tempestini după victoria de etapă de la Iași.
Al doilea echipaj NRA care a concurat la Clasa 2, cel format din Bogdan Marișca și Carmen Poenaru (Ford Fiesta R5) a făcut un raliu inteligent, în care nu a forțat inutil, mizând pe constanță. Bogdan avea experiența mai multor ediții anterioare în care nu a ajuns la final, așa că a abordat o altă strategie, care s-a dovedit câștigătoare. Împreună cu Carmen s-a clasat pe locul 3 în clasamentul general și a acumulat puncte esențiale în economia campionatului.
La Clasa 3, Florin Tincescu și Sergiu Itu (Mitsubishi Lancer EVO IX) au purtat o luptă foarte frumoasă cu perechea Porcișteanu/Dobre. Cele două echipaje și-au împărțit victoriile pe probele speciale, iar la final au ocupat primele poziții ale podiumului clasei. Odată cu locul 2 obținut la Raliul Iașului, Tincescu și Itu și-au asigurat un avans considerabil în lupta pentru titlul de vice-campioni naționali.
La Cupa Dacia, acolo unde concurează cu un model Sandero, Norbert Maior și Dorin Pulpea au controlat raliul și s-au impus, trecând și la șefia cupei în stagiunea 2017. Astfel, ultima rundă, cea de la Sibiu, va avea o miză importantă pentru cei doi, care pot câștiga titlul. La Iași, Norbert a reușit să ocupe și poziția a 2-a la Clasa 9, în urma unui echipaj ce a beneficiat de un automobil de concurs mai puternic, Suzuki Swift, dar și locul 3 în ierarhia automobilelor cu două roți motrice, punte motoare față (2FWD).
Echipajele NRA mai puțin norocoase la Iași au fost cele formate din Vlad Cosma/Francesca Maior (Subaru Impreza GC8) și Mihai Manole/Florin Dorca (Peugeot 208 R2). Cosma a avut neplăcerea de a constata că ambreiajul mașinii a cedat imediat după startul oficial al raliului și a trebuit să se chinuie, efectiv, pe prima buclă. După remedierea problemei în parcul service, pe a doua buclă s-a stricat și servodirecția mașinii, dar echipa tehnică a reușit să remedieze toate neajunsurile și să o pregătească pentru startul din a doua zi de concurs. Ghinionul a lovit din nou și ambreiajul a cedat a doua oară, determinându-l pe Vlad să ia decizia de a se retrage de la Raliul Iașului 2017. El speră că își va putea lua revanșa pentru toate neîmplinirile din 2017 la ultima etapă din calendar.
Mihai Manole și Florin Dorca au avut parte de o ușoară ieșire în decor în prima zi de concurs și, din păcate, nu au putut reveni pe traseu. Ei au reluat raliul sâmbătă, după reguli Super Rally și s-au bucurat de ultimul concurs din 2017, la Sibiu urmând a absenta din motive personale.
Următoarea etapă a Campionatului Național de Raliuri se va desfășura la Sibiu, în perioada 7–8 octombrie. Napoca Rally Academy se va alinia la start și va avea ca obiectiv cucerirea titlului național pentru echipe.
Partenerii Napoca Rally Academy pentru programul 2017 din Campionatul Național de Raliuri sunt: Banca Transilvania, MaxxMotion, De’Longhi, Michelin și Primăria Cluj.