FB Pixelz

Victorie și un pas mai aproape de titlul național pentru Bogdan Marișca

Raliul Harghitei a fost unul pe muchie de cuțit pentru echipa Napoca Rally Academy. Perseverența și constanța au adus o frumoasă victorie pentru echipajul Marișca/Poenaru, pe chiar ultima probă specială, în timp ce efortul comun al echipei s-a soldat cu puncte importante pentru revenirea grupării pe locul 1.

Raliul Harghitei a consemnat stări de spirit diferite în rândul echipei Napoca Rally Academy. Dacă pentru echipajele Bogdan Marișca/Carmen Poenaru (Ford Fiesta R5) și Florin Tincescu/Sergiu Itu (Mitsubishi Lancer EVO IX) rezultatele finale au fost foarte bune, celălalte trei echipaje care au luat startul ar fi dorit mai mult de la această etapă. Chiar și așa, efortul comun depus a făcut ca punctele acumulate să ajute la revenirea pe primul loc în ierarhia echipelor, categorie la care NRA este deținătoarea tilului.
Debutul raliului a fost unul destul de confuz pentru toată lumea, anularea primei probe speciale, Bucin, cu o lungime de 30 km, dând multe planuri și strategii peste cap. După prima zi, podiumul general îl avea pe poziția a doua pe Bogdan Marișca, în timp ce Simone Tempestini ocupa locul trei. Pentru campionul nostru a fost un raliu special, în care a fost nevoit să schimbe navigatorul, după ce Marc Banca nu a putut să ia startul. Simo l-a avut în dreapta pe Florin Dorca, împreună cu care a încercat să formeze un echipaj cât mai solid, chiar dacă timpul avut la dispoziție a fost limitat.
Cei doi au dovedit pe prima buclă din a doua zi de concurs că pot fi extrem de competitivi, preluând șefia clasamentului general. A urmat apoi o buclă în care condițiile de aderență le-au jucat feste concurenților, iar Simo și Florin s-au răsucit o dată și au și părăsit traseul, pierzând secunde esențiale în economia clasamentului. Din acel moment a ieșit la rampă Bogdan Marișca, cel care a purtat un duelul extraordinar cu prietenul și vechiul rival, Dan Gîrtofan. Victoria în raliu a fost tranșată pe chiar ultima probă specială, Lueta (cea care a fost și Power Stage), echipajul Bogdan Marișca/Carmen Poenaru impunându-se cu o diferență de 5 secunde la general.
„Raliul Harghitei ne-a adus o victorie pe care nu am vizat-o la începutul cursei, scopul nostru fiind să acumulăm cât mai multe puncte, într-un ritm care să ne țină cât mai departe de greșeli majore. Ne-am propus să nu ne supunem presiunii impuse de adversarii noștri și în momentul în care am avut o șansă reală la victorie am reușit să ne jucăm corect cărțile. Suntem dezamăgiți de problemele tehnice avute de colegii noștri, dar mulțumiți că am reușit și victoria în întrecerea echipelor, într-un raliu ale cărui locuri pe podium, la toate clasele, au fost disputate până pe ultima probă, ceea ce este un mare plus din punct de vedere sportiv”, a declarat Bogdan Marișca după victoria din Raliul Harghitei 2017.
Simone Tempestini și Florin Dorca au reușit să câștige proba cu statut Power Stage, dar au terminat raliul pe locul 5 la general, în ciuda eforturilor depuse pentru recuperarea timpului pierdut pe a doua buclă a zilei secunde. Diferența finală față de locul trei al clasamentului Open a fost de doar jumătate de secundă (5 zecimi de secundă), după 90 km de probă specială.
Florin Tincescu și Sergiu Itu au luat startul la Harghita cu gândul la o evoluție cât mai constantă, care să le readucă încrederea în forțele proprii, după mai multe întâmplări nu tocmai plăcute în 2017. Deși planul inițial a fost să se meargă mai calculat, timpii de pe probe le-au dat încredere celor doi că se pot bate la victorie. Duelul de la Clasa 3 a fost unul senzațional, purtat în compania a doi foști campioni ai României, Gergo Szabo și Valentin Porcișteanu. Un viraj abordat cu prea multă încredere de Florin și Sergiu pe chiar penultima specială a costat echipajul ceva timp, iar la finalul raliului cei doi s-au clasat pe locul 3 la Clasa 3, la doar 0,5 secunde de locul 2 și la 3,7 secunde de locul 1.
Etapa de la Harghita a fost una cu ghinion pentru Norbert Maior, care deși a dominat clasamentul Cupei Dacia pe tot parcursul întrecerii și se lupta și pentru victoria la Clasa 9, a fost nevoit să abandoneze cu doar câteva zeci de metri înainte de sosirea ultimei probe speciale. Una dintre planetarele Daciei Sandero a cedat și l-a privat pe tânărul pilot de niște rezultate frumoase. Întâmplarea frustrantă nu a putut fi îndulcită decât de rezultatul echipei Napoca Rally Academy, care s-a impus la Harghita.
Un alt echipaj mai puțin fericit a fost cel format din Vlad Cosma și Francesca Maior, nimeni alta decât sora mai mică a lui Norbert. Vlad a revenit la volanul unei mașini de curse după o pauză destul de lungă și își dorea să termine cu bine raliul. Din păcate, Subaru-ul Impreza GC8 aflat la primul start a fost mofturos încă de la shakedown, iar în ciuda intervențiilor tehnice, pe prima buclă a celei de-a doua zile de concurs, turbosuflanta a cedat. În ciuda faptului că a ajuns în parcul service de după buclă și că avea o turbină de schimb, Cosma a hotărât să se oprească pentru a nu avaria și alte componente ale mașinii, care va fi revizuită după această etapă. Vlad îi mulțumește Francescăi, despre care spune că s-a descurcat exemplar și că mulțumită seriozității de care dă dovada, poate ajunge un navigator de succes în scurt timp.
Următoarea etapă pentru Napoca Rally Academy va fi Raliul Iașului, ce se va desfășura în perioada 8 – 10 septembrie. După victoria de la Raliul Harghitei, Bogdan Marișca și Carmen Poenaru au luat o opțiune destul de serioasă pentru cel de-al doilea titlu de Campion Național pentru pilotul din Cluj, iar în acest sens, întreaba echipă va pune umărul pentru îndeplinirea acestui vis pentru Bogdan.

Partenerii Napoca Rally Academy pentru programul 2017 din Campionatul Național de Raliuri sunt: Banca Transilvania, MaxxMotion, De’Longhi, Michelin și Primăria Cluj.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Lasă un răspuns