Caravana Campionatului National de Raliuri se pune din nou in miscare! Urmatoarea intalnire cu fanii raliurilor din Romania va avea loc la Timisoara, in perioada 27-28 aprilie, dupa o pauza de doar 27 de zile de la ultima reprezentatie, mult mai simplu de calculat decat cea dintre sezoane.
Timis Rally revine in calendarul competitional al raliurilor din tara noastra dupa o pauza de trei ani de zile. In mare, configuratia probelor speciale alese de organizatori este asemanatoare cu cea din 2009. In prima zi, cea de vineri, concurentii vor avea de parcurs o singura proba, Superspeciala Timisoara Rally Show, in lungime de 1.3 km, amplasata pe strazile frumosului oras de pe raul Bega.
La finalul zilei, parcul de service si echipajele se vor muta in Mun. Lugoj, unde se vor pregati pentru cea de-a doua zi a raliului. In planul orar de sambata sunt programate nu mai putin de 11 probe, in total concurentii avand de parcurs 392 de km, din care 107 km ii reprezinta lungimea specialelor.
Probele pe asfalt sunt desenate de-a lungul unor drumuri judetene, nu nationale cum am avut la Brasov, si sunt amplasate in jurul si in apropierea lacului Surduc. Practic, echipajele vor avea de parcurs 4 bucle, despartite de cate un parc de service, primele trei fiind identice. In total putem spune ca avem 5 sectiuni distincte pentru ca cele trei sectoare de drum vor fi parcurse de cate trei ori in acelasi sens, iar in ultima bucla se va concura in sens invers pe doua dintre acestea.
Lungimea probelor si implicit a buclelor este relativ mica. Cea mai scurta proba speciala, Firdea Lac, masoara doar 5,40 km, iar cea mai lunga este proba Nadrag cu ai sai 14.10 km. Configuratia acestora este in general una rapida, insa cuprinde si destule portiuni tehnice. Cu siguranta surprizele neplacute nu vor lipsi, deoarece de-a lungul celor trei treceri intr-un sens pe speciale, echipajele vor scoate destul pietris de pe interiorul virajelor, atunci cand acestea vor putea fi taiate. Lucrurile pot deveni si mai interesante pe ultimele doua probe speciale, pe care concurentii le vor parcurge in sens invers, astfel ca notitele bine intocmite la recunoasteri vor juca un rol destul de important.
La prima etapa de la Brasov, celebra loterie a pneurilor a fost puternic influentata de vremea extrem de schimbatoare, in prima zi fiind martorii celui mai mare strat de zapada la un raliu din ultimii ani. Nici in cea de-a doua zi conditiile meteo nu au usurat sarcina concurentilor in alegerea pneurilor potrivite. Pentru Timis Rally, siteurile de specialitate linistesc oarecum spiritele la acest capitol. Temperatura este asteptata sa oscileze in jurul valorii de 25 grade Celsius in ambele zile. Sansele de ploaie sunt inexistente pentru ziua de vineri, insa pentru sambata, probabilitatea ca stropii de ploaie sa apara este de 25%. La Brasov, sansele de ninsoare au fost intre 60 si 80%.
La ultima aparitie in CNR, acum trei ani de zile, lupta pentru victorie a fost extrem de stransa si spectaculoasa si s-a decis pe ultima proba speciala a raliului. Dupa ce a condus clasamentul general provizoriu pentru 13 probe speciale, echipajul Marisca-Itu a sarit in decor, netezind drumul spre victorie al lui Gergo Szabo. Pe locul secund in 2009 s-a clasat Valentin Porcisteanu iar Marco Tempestini a completat podiumul, el aflandu-se la prima aparitie in CNR cu Peugeot-ul 207 S2000.
Weekendul acesta, in lupta pentru victorie intra toate echipajele inscrise la clasa 2 si nu numai. Ochii tuturor vor fi atintiti asupra lui Porcisteanu, care si-a trecut in cont prima victorie din acest sezon la Brasov, el debutand la bordul noii sale masini Mitsubishi Lancer R4. Dornici de rezultate bune, pentru a mai uita gustul amar al abandonurilor de la etapa anterioara vor fi Bogdan Marisca si Gergo Szabo, ambii evoluand pe automobile in configuratie R4. Putin mai relaxat va lua startul Marco Tempestini, pe un Subaru Impreza R4, care a pus capat anul acesta ghinioanelor de la Brasov, pilotul Napoca Rally Academy terminand primul raliu din 2012 pe locul al treilea in clasamentul general.
Alaturi de Dorin Pulpea, Tempestini se pregateste pentru o noua participare in IRC, pe 9 mai cei doi urmand sa reprezinte Romania in celebrul raliu Tour de Corse, botezat si „raliul celor 10.000 de viraje”, unde cea mai scurta proba speciala are lungimea celei mai lungi probe de la Timisoara. Surpriza poate veni din partea lui Dan Girtofan care in acest sezon concureaza pe o Skoda Fabia S2000. Chiar daca Raliul Brasovului a reprezentat prima intalnire cu noul bolid, brasoveanul a demonstrat ca se simte foarte bine la volanul acestuia.
De eventualele greseli ale pilotilor din cadrul clasei 2 pot profita cei de la clasa 3. La Brasov victoria i-a revenit lui Edwin Keleti (Mitsubishi Evo X) care s-a impus in fata lui Lucian Preda (Mitsubishi Evo 9). Un cuvant important de spus il va avea si fostul vicecampion mondial Francois Delecour, care concureaza in 2012 in CNR la bordul unui Renault Megane, acesta avand insa tractiunea doar pe rotile din fata. Clasa 3 este destul de numeroasa, pana in acest moment nu mai putin de 10 echipaje fiind inscrise pentru Raliul Timisoarei.
Lupta la clasa 5, constituita si de aceasta data, se va da probabil intre George Grigorescu si Alexandru Filip, ambii evoluand pe automobile Renault Clio R3. La Brasov, Filip a avut un parcurs foarte bun, castigand superspeciala din oras si terminand raliul pe locul al 6-lea in clasamentul general si pe primul loc la 2 Roti Motrice in timp ce Grigorescu a fost autorul unei spectaculoase iesiri in decor care l-a silit sa abandoneze.
Clasa 6 pare rezervata micutelor Citroen C2R2 Max. 5 astfel de automobile vor fi prezente si la Timisoara, in CNR facandu-si aparitia un nou echipaj din Ungaria, format din Laszlo Bako si Toth Szabocs. Favoritul la victorie este pilotul Napoca Rally Academy Vlad Cosma, care revine dupa un violent accident suferit la Brasov. Misiunea acestuia nu va fi usoara, Norbert Bereczki dovedindu-se de multe ori un adversar redutabil in raliurile pe asfalt.
Clasa 9 este cea mai numeroasa, fiind alcatuita la Timisoara din 17 echipaje, din care 12 evolueaza pe automobile Dacia Logan. Chiar daca acestea pornesc in raliu spre finalul listei de start, duelurile de la aceasta clasa s-au dovedit de multe ori foarte stranse. In lupta pentru victorie vor intra Viorel Ivan, revenit dupa un abandon la Brasov, dar si castigatorul primei etape din 2012 Bogdan Barbu sau campionul de anul trecut Bogdan Nastase. Nici juniorii nu trebuie subapreciati, pilotul Napoca Rally Academy Florinel Tincescu sau Octavian Tirnovean, putand oricand sa profite de greselile colegilor mai experimentati.
Clasa Danny Ungur, scuze 🙂 , clasa 11, este si ea destul de numeroasa sezonul acesta, datorita modificarilor de regulament aduse de catre FRAS fata de anul trecut. In lupta pentru podium pot intra Sebastian Stanciu, ocupantul locului secund de la Brasov dar si Horatiu Ionescu Cristea cu al sau Ford Escort MK2.
Acestea fiind spuse, nu ne mai ramane altceva de facut decat sa va invitam pe voi, fanii raliurilor, sa fiti prezenti intr-un numar cat mai mare pe probele speciale de la Timisoara. Fara voi, spectacolul este extrem de sarac si in totala contradictie cu ceea ce ne dorim cu totii de la acest sport. Multumiri deosebite celor care au suportat cu stoicism zapada si temperaturile scazute de la Brasov si speram sa va regasim intr-un numar cat mai mare pe probele Timis Rally 2012!