FB Pixelz

Avancronica Raliului Moldovei

Aproximativ o luna de pauza a tinut departe fanii raliurilor din Romania de probele speciale. Regiunea Moldovei, recunoscuta pentru frumoasele sale manastiri, readuce protagonistii Campionatului National de Raliuri Dunlop inapoi la treaba!

Aproximativ o luna de pauza a tinut departe fanii raliurilor din Romania de probele speciale. Regiunea Moldovei, recunoscuta pentru frumoasele sale manastiri, readuce protagonistii Campionatului National de Raliuri Dunlop inapoi la treaba!

Cum sunt probele?

Raliul Moldovei Bacau, cea de-a treia etapa a campionatului intern de raliuri va da tonul etapelor de macadam din acest sezon, echipajele urmand sa parcurga 116,10km impartiti in noua probe speciale. Vineri, 25 mai, prima zi a raliului va cuprinde trei probe speciale insumand 21.9km. Punctul culminant al zilei va fi Superspeciala in lungime de 1.3km, organizata in centrul orasului Bacau incepand cu orele 17.00. Startul se va relua a doua zi in jurul orei 9.45, concurentii avand de strabatut 327 km, dintre care 94.20 km vor fi parcursi in regim de concurs.

Aflat la cea de-a doua editie, Raliul Moldovei Bacau aduce ca noutate in acest an proba mixta asfalt-macadam “Nevila” in lungime de 26.50km, care va fi parcursa de doua ori. Initial, planul orar prevedea ca aceasta proba mixta sa aiba startul la un kilometru de iesirea din Moinesti, concurentii urmand sa atace prima oara cei 14 km de asfalt, urmand ca mai apoi sa se intre pe macadam. Din ratiuni de protejare a pneurilor, desfasurarea acesteia s-a schimbat, in sensul ca, acum, vor fi parcursi prima oara kilometri de macadam. Orisicum, speciala Nevila va permite spectatorilor sa vada evolutia echipajelor pe mai mult de 5 km, datorita unui adevarat amfiteatru natural, aflat acum spre finalul probei.

Incidente la testele premergatoare raliului

Chiar daca a trecut aproape o luna de la Timis Rally, echipajele si mecanicii nu au stat degeaba, lucrand de zor la pregatirea si modificarea masinilor pentru configuratia de macadam. Si aici au aparut problemele. Vali Porcisteanu, liderul la zi al clasamentului, a lovit masina sa de concurs, Mitsubishi Evo X R4, in momentul in care efectua teste alaturi de echipa sa, in localitatea Nucsoara. Momentan acest incident nu a fost comunicat pe cale oficiala, astfel ca nu se stie cu ce masina se va prezenta Porcisteanu la Bacau, insa este greu de crezut ca el va absenta.

Bogdan Marisca a iesit si el in decor tot la testele pregatitoare pentru Bacau, insa nu cu masina sa de concurs care deja se defectase, ci cu cea a colegului de echipa, Marco Tempestini. Cu toate ca masina nu a suferit avarii deosebite, piesele de caroserie nu vor ajunge in timp util in tara, Tempestini vazandu-se nevoit sa inchirieze un Subaru Impreza STi R4 din Italia pentru aceasta etapa.

Cine poate castiga a treia etapa din sezonul 2012 CNRD ?

Pe fondul acestor probleme si a schimbarii suprafetei de concurs fata de primele doua etape exista premisele unui podium surpriza. Teoretic Csaba Spitzmuller pleaca cu cele mai mari sanse, tinand cont de lipsa informatiilor despre masina cu care Porcisteanu va lua startul, avand in spate doua locuri doi la primele doua etape.

Multi piloti prefera macadamul iar printre ei se afla si Bogdan Marisca si Marco Tempestini, ambii evoluand pentru Napoca Rally Academy, campioana nationala pe echipe. Desi a iesit in decor la teste, pentru prima oara in cariera, Bogdan spunea ca a fost multumit de setarile gasite. Daca problemele tehnice il vor ocoli, cu siguranta isi va depune candidatura la un loc pe podium.

Marco Tempestini va evolua tot pe un Subaru Impreza R4, inchiriat de la preparatorul italian Bertino Motorsport. El va transplanta pe masina din Italia o parte din piesele de pe masina din Romania, cum ar fi: amortizoarele sau diferentialul central. Daca aceasta solutie se va dovedi inspirata ramane sa aflam sambata seara.

Dan Gartofan a inceput sa se obisnuiasca cu Fabia S2000, prinzand locul al treilea la Timisoara. La aceasta etapa vine cu sanse sporite pentru primul loc, el avand in plan efectuarea unei sesiune de teste in saptamana raliului. Un alt echipaj cu sanse reale la victorie este cel pilotat de Gergo Szabo. Pilotul maghiar vine dupa un abandon la Brasov, si un podium ratat la mustata in Banat. Cu siguranta va ataca prima pozitie, daca problemele tehnice nu-i vor da de furca precum s-a intamplat la Timis Rally.

Bineinteles, pe acelasi fond al problemelor de la teste, componentii clasei 2, precum Edwin Keleti sau Lucian Preda, pot oricand profita de greselile colegilor de la clasa superioara. Daca este sa dam crezare zvonurilor, Francois Delecour isi poate face aparitia cu o noua masina pentru CNRD, un Peugeot 207 S2000, in versiunea 2012. Daca se va confirma acest lucru, atunci pilotul francez va reprezenta o amenintare reala pentru locul 1.

Impartit acum pe mai multe clase, fosta Grupa A, actualul clasament al automobilelor cu 2 Roti Motrice, poate oferi pe macadamul bacauan un nou duel la limita intre pilotul NRA Vlad Cosma, care evolueaza la clasa 6, si favoritii clasei 5, George Grigorescu si Alex Filip. Vlad vine in Moldova dornic de revansa, dupa ce aici a pierdut anul trecut titlul de campion national pentru doar cinci secunde. El s-a impus in fata celor doi bucuresteni la Timisoara si cu siguranta niciunul dintre ei nu va menaja prea mult masina.

Clasa 9, sau bine spus clasa Dacia Logan, este din nou cea mai numeroasa, existand pana in prezent 10 astfel de autoturisme inscrise din totalul de 13 echipaje eligibile la aceasta clasa pentru Raliul Moldovei.  Din postura de favorit va pleca Bogdan Barbu, liderul la zi al clasei dupa primele doua raliuri ale sezonului 2012. El va trebui sa-i tina departe pe fostii campioni Bogdan Nastase si Viorel Ivan, ambii dornici de rezultate bune, dupa ce au inregistrat cate un abandon in primele doua etape. De erorile celor trei pot profita juniorii Florinel Tincescu si Octavian Tirnovean, cei doi facandu-si ucenicia pe macadam, in Campionatul National de Slalom Paralel.

La clasa 11, pilotul NRA Danny Ungur este lider autoritar, dupa ce Horatiu Ionescu Cristea a ales sa se dedice in acest sezon campionatului de viteza in coasta. Sebastian Stanciu este cel mai probabil singurul pilot de la clasa care poate beneficia de o eventual greseala a lui Danny, insa bucuresteanul nu a mai evoluat deloc pe macadam pina in prezent. Celor doi li se alatura la etapa moldava Catalin Berari si Florin Crisan. La acest raliu este posibila si prezenta lui Victor Baldescu, care se pare ca va evolua pe o masina asemanatoare cu cea a lui Dany Ungur, un Mitsubishi Lancer Evo6 cu motor si mecanica de Evo9.

Va asteptam pe probe!

Cu siguranta vremea va juca un rol important la aceasta etapa pentru ca, eventualele precipitatii pot complica usor alegerea pneurilor. Decisiva se va dovedi evolutia pe proba cea mai lunga, Nevila, cu ai sai 26,50 kilometri. Mai mult ca sigur, strategiile echipajelor se vor face in functie de aceasta. Fanii constituie un factor important in raliuri si aceasta etapa nu va face exceptie. Superspeciala si finalul specialei Nevila vor oferi acestora un spectacol demn de cea mai importanta competitie automobilistica din Romania, Campionatul National de Raliuri.

 

 

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest